Uitgangspunten Regeling Incontinentiemateriaal gemeente Neder-Betuwe

Vanaf 21 februari 2020 is het mogelijk u aan te melden om gebruik te maken van de Regeling Incontinentiemateriaal. Sinds 1 juli 2019 brengt u restafval naar een aangewezen ondergrondse container in de buurt. Incontinentiemateriaal verdwijnt op dit moment in diezelfde container. Dat brengt voor u extra moeite en kosten met zich mee. De gemeente kan u hierin tegemoetkomen.

Oplossing Neder-Betuwe

Avri zorgt voor de afvalinzameling in acht gemeenten. Ook in de gemeente Neder-Betuwe. Momenteel onderzoekt Avri de mogelijkheden van apart inzamelen en verwerking van incontinentiemateriaal, wegwerpluiers en medisch afval. Tot die tijd biedt Neder-Betuwe in samenwerking met Avri een ophaalregeling aan, alleen voor incontinentiemateriaal, als tijdelijke oplossing (deze service geldt niet voor babyluiers).

Wat houdt de gratis regeling precies in?

Hoe kunt u een verzoek indienen?

Het is mogelijk om een extra minicontainer voor incontinentieafval aan te vragen. Als u alle onderstaande vragen met ‘ja’ kunt beantwoorden dan komt u hiervoor in aanmerking.

Stuur uw verzoek dan naar gemeente Neder-Betuwe per brief via Postbus 20, 4043 ZG Opheusden, of mail naar de heer P. van den Berg via pberg@nederbetuwe.nl onder vermelding van ‘Ophaalregeling incontinentieafval’. U moet een medische- of verzekeringsverklaring kunnen overhandigen wanneer wij daarom vragen.

De gemeente beoordeelt of een inwoner in aanmerking komt. Voor vragen kunt u ook contact opnemen met een van de kernpunten in uw dorp.