Nieuw: Nederlandse identiteitskaart met inlogfunctie

• Geen aanvragen voor reisdocumenten mogelijk op 30 december vanaf 16.00 uur en 31 december 2020.
• Geen spoedaanvragen voor reisdocumenten mogelijk tussen 30 december 2020 vanaf 16.00 uur tot maandag 4 januari 2021 9.00 uur.

Vanaf 4 januari 2021 wordt de Nederlandse identiteitskaart met een inlogfunctie uitgegeven. Dit betekent dat u met uw identiteitskaart via de DigiD-app kunt inloggen bij de overheid, het onderwijs, de zorg of pensioenfonds.

Tijdelijk geen (spoed)aanvragen mogelijk

Om over te kunnen gaan op de uitgifte van deze nieuwe identiteitskaart vindt een aanpassing in het systeem plaats. Daar zijn test- en systeemwerkzaamheden nodig, met de nodige gevolgen:
•    Geen aanvragen voor reisdocumenten mogelijk op 30 december vanaf 16.00 uur en 31 december 2020
•    Geen spoedaanvragen voor reisdocumenten mogelijk tussen 30 december 2020 vanaf 16.00 uur tot maandag 4 januari 2021 9.00 uur.

Kunt u de aanvraag uitstellen tot na 4 januari 2021? Dan ontvangt u dus een identiteitskaart met inlogfunctie.

Vragen of meer informatie?

Neemt u contact op met de medewerkers van team Gemeentewinkel via het algemene telefoonnummer 14 0488. U kunt uw vraag ook mailen naar info@nederbetuwe.nl, vermeld u dan dat het gaat om de nieuwe identiteitskaart.