Campagne NIX zonder ID

Help je mee? Toon je ID!

Van 17 mei tot en met 1 juni is er een landelijke campagne NIX zonder ID. Ook Neder-Betuwe vraagt aandacht voor het spontaan tonen van het ID bij de aankoop van alcohol en tabak; in de horeca, in supermarkten en bij sportverenigingen.

NIX zonder ID

Jonge kopers van drank of sigaretten hebben (nog) niet altijd hun ID bij de hand. Voor verkopers in supermarkten, slijterijen, (sport)kantines, horeca, tankstations en tabakszaken is het moeilijk om de juiste leeftijd van jonge kopers in te schatten. Jongeren worden tijdens de campagne NIX zonder ID opgeroepen uit zichzelf hun ID te laten zien bij de aankoop van alcohol en tabak.

Meer informatie en materiaal voor verkopers is te vinden op www.frisvalley.nl en www.naar18jaar.nl

Over FrisValley

FrisValley is het regionale alcoholmatigingsproject van de FoodValley-gemeenten Barneveld, Ede, Nijkerk, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Veenendaal en Wageningen. De gemeenten Neder-Betuwe, Culemborg en Buren sluiten aan bij preventiecampagnes. Onder het motto ‘Nog geen 18? Dan geen alcohol!’ wijst FrisValley op de gevaren van te vroeg, te vaak en te veel alcohol.

Logo FrisValley

Uitgelicht