WOZ-beschikking en gecombineerde aanslag via MijnOverheid ontvangen?

De WOZ-beschikking en gecombineerde aanslag 2018 van de gemeente Neder-Betuwe kunt u nu ook digitaal ontvangen in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid.

De WOZ-beschikking en gecombineerde aanslag 2018 van de gemeente Neder-Betuwe kunt u nu ook digitaal ontvangen in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid. Activeer in vier stappen uw account op https://mijn.overheid.nl! In de WOZ-aanslag is een betaallink opgenomen. Zo kunt u snel en veilig betalen. Een goede reden om aan te sluiten bij MijnOverheid.

Heeft u nog geen gelegenheid om uw account op korte termijn te activeren? Geen probleem. U ontvangt de aanslag dan per post.

Uw persoonlijke website voor overheidszaken

MijnOverheid biedt u toegang tot uw post, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken bij steeds meer overheidsdiensten, zoals de Belastingdienst, het Kadaster, RDW, SVB, UWV en gemeenten. Sinds kort ook bij de gemeente Neder-Betuwe. U kunt via MijnOverheid bijvoorbeeld een herinnering krijgen als uw rijbewijs bijna is verlopen, controleren hoe u bij de gemeente geregistreerd staat of de status van uw omgevingsvergunning volgen. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Én u logt gemakkelijk in met uw DigiD.

Digitale toegang tot de overheid

Nederland digitaliseert in hoog tempo. Ook de overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan. Op MijnOverheid heeft u overzichtelijk, veilig en gemakkelijk toegang tot de overheid. U kunt uw persoonlijke gegevens inzien, post van de overheid ontvangen in uw digitale Berichtenbox en de status bekijken van uw lopende zaken bij de overheid.

MijnOverheid

Persoonlijke gegevens inzien

In het onderdeel Persoonlijke Gegevens van MijnOverheid ziet u welke gegevens de overheid van u heeft vastgelegd. Bijvoorbeeld uw registratie in de Basisregistratie Personen (BRP), de duur van uw recht op een uitkering, taxatieverslagen van de WOZ-waarde van uw woning en de voertuigen die u op uw naam heeft staan. Deze gegevens kunt u controleren. Klopt er iets niet, dan ziet u waar u terecht kunt om het aan te passen.

Uw post van de overheid digitaal ontvangen?

Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid. Uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de Belastingdienst, RDW, SVB, UWV en ook gemeente Neder-Betuwe digitaal kunt ontvangen. Denk dan aan berichten over uw toeslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van uw WW, of het verlopen van uw rijbewijs of APK. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail. Steeds meer overheidsinstanties sluiten zich aan bij de Berichtenbox, waardoor u steeds meer post digitaal kunt ontvangen.

Activeer in vier stappen uw account op https://mijn.overheid.nl

Al veel Nederlanders kennen het gemak van MijnOverheid. Ervaar het zelf en activeer uw account met uw DigiD op https://mijn.overheid.nl. Na het activeren van uw account kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox, Persoonlijke gegevens en Lopende zaken. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via www.digid.nl/aanvragen.

stap 1

Ga akkoord dat u post van de overheid voortaan digitaal in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid ontvangt.

stap 2

Wilt u een e-mail ontvangen als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen? Kies dan, ja.

stap 3

Geef uw e-mailadres op. U krijgt voortaan op dit e-mailadres een melding als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen.

stap 4

Om te controleren of het e-mailadres correct is, sturen we u een e-mail met een verificatiecode. Vul de code in.

U kunt nu direct uw post digitaal ontvangen via de Berichtenbox, uw persoonlijke gegevens inzien en uw lopende zaken volgen. Als u van één of meer overheidsorganisaties géén berichten in uw Berichtenbox wilt ontvangen, kunt u dat eenvoudig wijzigen. U ontvangt uw berichten dan gewoon per post.

Meer informatie?

Voor meer informatie over MijnOverheid kijkt u op https://mijn.overheid.nl

 

Uitgelicht